Tuesday 29 March 2011

Sick :(

Minggu lepas pergi hospital, dr cuma check darah untuk demam and penyakit lain. Today, pergi hospital buat ujian air kencing, check paru-paru and perut tapi kena tunggu turn. Omg, Lama kot. aku punya turn tengah hari, takpa. Still boleh tunggu and breakfast dekat restoran dekat luar tu. Pukul 1 p.m turn aku untuk check. Jantung aku berdegup dengan laju, bila nurse tu suruh aku masuk bilik rawatan. Aku takut sesuatu yang akan terjadi tapi aku masuk dengan senyum dan salam dr tu sebab setiap kali aku datang mesti dr yang sama, alhamdulillah. Kalau dr lain comfirm dia pandang aku pelik. tak pasal2 kena sound dengan dr. hahah tapi dr yang selalu rawat aku ni, dia senyum dan siap risau pasal aku mungkin sebab terlalu muda tapi macam2 penyakit aku kena, haihh maya oh maya, apa lah nak jadi ni. hurmm :( aku just doa pada tuhan semuanya okay.

Docter tanya aku, sakit apa lagi?
' tak tahu lah docter, last week saya buang air kecil tak lawas :( '
docter tu pelik, terus cakap dengan nurse buat ujian air kencing sambil senyum .
' Hati aku berdegup laju, dan aku ambil botol tu terus ke toilet untuk mengambil ujian air kencing'
bila sampai dekat counter, dia suruh aku masuk bilik rawatan balik. aku berdoa harap2 takda apa yang terjadi tapi bila dia bagitahu keputusan. dia cakap saluran pundi kencing aku kotor. Aku ingat itu je tapi ada benda lain. docter cakap badan aku kurang garam, gula, mineral dan darah :'( aku terkejut sangat bila docter cakap macam tu. docter suruh stay hospital untuk masuk air dalam badan tapi aku tak nak, aku takut. tapi akan cuba untuk menambahkan semua itu. Lepas tu, docter tanya aku punya dada sebelum ni macam mana, dah okay ke belum? tapi aku cakap belum, sebab bila aku baring sentiasa sakit susah nak bernafas. docter tu kata mungkin gastric. Oh, aku pun okay lah. tapi dia suruh aku baring dan boleh cakap " saya takda buat apa2, jgn risau. saya cuma mahu check". aku pun hurm okay.
Dia check, dia tekan and tepuk perut aku. tanya sakit tak, nafas semua di check la. and then dia suruh aku bangun untuk check belakang, bila dia check and urut or ketuk sikit. dia tanya ada sakit tak belakang ni, aku cakap ada lah, kenapa docter? docter tu diam lama betul.
dia tarik nafas panjang2, dia cakap 'awak ada batu karang' aku dah, omg! kenapa seteruk macam ni docter, then docter tu cakap aku pnya mkanan kena jga, tk boleh mnum bergas and macam2 lah. aku pun okay docter. then dia pesan next week kena dtg untuk rawatan seterusnya sebab ada satu penyakit tidak dapat diketahui lagi :'( haihhhhh

Kenapalah sampai macam ni sekali hidup aku, Ya Allah.
Berikan lah aku kekuatan untuk harungi semua ni, Ya Allah.
Aku sudah tidak larat hidup begini, Ya Allah.
Sebelum ajal aku tiba, aku mahu mohon maaf sebelum ia terlambat :'(

Lots of Love,
Maya Bellina :'( ,